Dolgu Lastik

Yoldışı Lastikler

Jant

Treyler

Makina

Dredger

Turkish English
 
ANASAYFA
FİRMAMIZ
REFERANSLARIMIZ
BİZE ULAŞIN
ÜRÜN TANITIM FİLMLERİ
 
LASTİK
JANT
PROSES POMPA
FORKLİFT
MAKİNA
DREDGER
MOTOR TÜRBİN
ENERJİ

 
  Dünyanın En Büyük Uçakları
  Dünyanın En Büyük Gemileri
  Dünyanın En Yüksek Binaları
  Dünyanın En Uzun Köprüleri
  Büyükelçilikler
  Firma Bilgilerimiz
  Türkiye Limanları
  Site Kullanım Şartları
  İzinsiz Kullanımında Hukuki Şartlar

 
info@tama.com.tr
1219617 / 01
 
  ANA SAYFA / LASTİK / Yoldışı İş Makinası Lastikleri / İş Makinası Lastik Tercihi
İş Makinası Lastik Tercihi
İş Makinası Lastik Tercihi
Kepçe, Yükleyici, Loder, Ekskavatör, Kaya Kamyonu, Bekoloder, Mobil Vinç, Liman Vinci, Elleçleme Makinaları, Konteyner Forklifti vs. İş Makinası için OTR Yoldışı Lastik seçimi yaparken şu bilgiler unutulmamalıdır.


İş Makinası OTR Yol Dışı Lastik tercihi yaparken öncelikle makinanızın karakteristik teknik özelliklerini bilerek çalışma sahasına en uygunve doğru lastik seçilmelidir. Makina operatörü çalışma sahasındaki birçok tehlikeli unsurlari dikkate alarak lastiklerin zarar görmesini engelleyebilir. Çok sorunlu maden ocaklarinda, yeralti madenlerinde, harfiyat ve hurda sahalarında lastiğin kesilerek özellikle yanak kısımlarından zarar görmesi lastik ömrünü direk olarak etkiler ve bitirir. Bu gibi sahalarda lastiğin zincirle korunması, silikon ile doldurulması diğer çözümlerdir.

Özellikle Goodyear, Michelin, Bridgestone gibi büyük İş Makinası (OTR) Lastik üreticisi firmalar İş makinalarının çalışma sahalarındaki sorunlari inceleyerek en uygun lastiğin kullanılması konusunda ciddi saha çalışmaları yapmaktadırlar. Oluşabilecek sorunlara çözüm üretebilmektedirler. 
Radyal ve Konvansiyonel olarak bütün ebat İş Makinası Lastik seçiminde genel olarak kullanım sahasına uygun desen ve yapıda karkasa sahip lastik seçilmelidir.
İnşaat, Maden, Taşocağı, Yeraltı Maden, Açık Maden işletmelerinin her türlü ağır kullanım şartlarınıza uygun lastikler yükleyici (loder) için L3- L4- L5, kaya kamyonu için E3-E4-E5, greyder için G2-G3 gibi genel ürün guruplarında üretilmektedir.
Örneğin Michelin Dünyanın en büyük lastiği 59/80R63 XDR'yi geliştirmiştir. Açık maden ocaklarında kullanılan kamyonlar için tasarlanan bu lastiğin çapı 4.03, genişliği 1.50 metredir, ağırlığı 5 tondan fazladır ve lastik başına 100 tondan fazla yük taşıyabilir. Michelin 59/80R63 XDR, iki küçük otomobil üretmek için yeterli olan 890 kilogram çelik ve 600'den fazla otomobil lastiği üretmek için yeterli olan 3,850 kilogram kauçuk ihtiva eder. Michelin 59/80R63 XDR, daha fazla yük taşıma kapasitesi ve %25 daha uzun ömür sunarak, işletme maliyetlerinin düşürülmesine ve verimliliğin artırılmasına yardımcı olmaktadır. 
Açık Maden, Taşocağı, Kömür-Maden İşletmesi, Liman ve Endüstriyel İşletmeler gibi çalışma sahalarında
Verimlilik, karlılk ve performans artışı için, düşük saat başı maliyet, uzun lastik ömrü ve üstün koruma bu segmentte ilk akla gelen unsurlardır.
Özellikle Radyal iş makinası lastikleri, ağır çalışma koşullarında bile üstün çekiş, koruma ve mükemmel performans özellikleri ile maliyetleri düşürür ve verimliliği arttırır.
Lastiğin sırt deseni, artırılmış diş derinliği, omuz yapısı ve yanak deseni, karkas yapısı genel olarak bütün büyük üreticiler taraından birbirine eşdeğer alternatif ürünleri sunmaktadır. Her markanın rakip markalar için ürettiği eşdeğer yapıda lastiği vardır.
Uygun lastik seçimi geliştirilmiş tutunma ve çekiş, iyileştirilmiş dengeli sürüş, darbe ve yaralanmalara karşı üstün koruma, düşük yuvarlanma direnci gibi avantajlar sağlamaktadır.
Bu seçimler doğru yapılırsa yüksek verimlilik, uzun lastik ömrü, yakıt tasarrufu, geliştirilmiş denge ve konfor, zincirsiz kullanım, kesiklere ve darbelere karşı dayanıklılık, düşük yuvarlanma direnci, artırılmış ömür,verimlilik artışı, düşük lastik maliyeti gibi faydalar kazanılır.
Radyal ve konvensiyonel iş makinası lastikleri yanak kısımlarından sorun olmadıkça birkaç defa kaplama yapılarak uzun süre kullanılabilr. Bu işlem Orbit, Sıcak ve Soğuk Lastik Kaplama olarak Türkiye’de uygun şartlarda yapılabilmektedir. Lastik kaplama; lastiğin yüzde 20'lik kısmını oluşturan taban (sırt) bölgesinin aşınması durumunda yeni bir profil ile kaplanarak yenilenmesi sürecidir. Bu sayede dünyamızda kısıtlı bulunan doğal kaynakların önemli bir kısmından tasarruf edilmesini sağlamaktadır. Zira ortalama bir lastiğin yapılması için 33 litre petrol kullanılmakta iken aynı lastiğin kaplanması için gereken petrol 7 litre ile sınırlıdır. Lastik kaplama, milli ekonomiye büyük katkı sağlaması yanında tam manasıyla bir çevre dostu ve çevreye atık olarak terk edilecek lastiklerin tekrar geri kazanımını da sağlamaktadır.
İş Makinası lastiklerinde büyük sorunlar genelde yüksek veya düşük hava basıncı, dengesiz ve yanlış eşleme, aracın hatalı ve agrasif kullanımı sonucu da oluşabilir.
Lastiğin performansını etkileyen en önemli etken basınçtır. Yüksek hava, düşük hava kadar tehlikelidir. Ancak düşük hava lastiğin ömrüne daha fazla etki eder.Lastiğinizin basıncını devamlı kontrol ettiriniz. Bu işlem araç bakımının bir parçasıdır. Tavsiye edilen basıncın %80'inden az olan lastikleri Acil olarak söküp tamir ediniz. Aksi takdirde lastik karkası yolda giderken gümleterek kaybedebilirsiniz.
Özellikle kaplama lastik için sökeceğiniz tek ölçü diş derinliğidir. Bu işlem karkasın ömrünü ve kalitesini koruma açısından çok önemlidir.
Lastiğin 3 mm ve daha az diş derinliğinde çalışması sonucu; Islak zeminde su tahliyesi olmaz, çekiş azalır, fren mesafeniz uzar ve batık ve kesiğe olan mukavemet azalır.
Lastiklerin Yanlış Eşleşmesi; Çap farkı (aynı dingilde farklı ebat lastiklerin kullanılması) veya diş derinliği farkı, Farklı desenleri eşleme, Farklı karkas tipi eşleme (İç lastikli ile radyal lastik eşleme), Farklı Jant tiplerini eşleme ciddi sorunlar doğurur.
Doğru Lastik Seçimi; lastik yönetiminin en zor işidir. Kullanılacak zemine göre üretilen lastikler farklı teknolojik yapıya sahiptir.
Sürekli asfalt yolda kullanılan lastiklerin taban ve yanaklarında batık, kesik ve kopmaya karşı direnç azdır.
Sadece şantiyede kullanılacak lastikler ise maksimum koruma vardır ancak asfaltta kullanılması halinde sürate ve ısıya dirençleri azdır ve asfaltta hemen arıza yaparlar.
Hem asfalt hem de bozuk zeminde kullanılan nispeten sürate dayanıklı olan "yol içi-yol dışı" diye adlandırılan lastikler daha elverişlidir. Asfalt lastiklerin çeker dingiller için imal edilmiş olanlarını almak diş kopmaları ve taş sıkışmalarına neden olmaktadır. Bu batıklar su sızması nedeniyle çelik kuşaklarda paslanma ve seperasyona dolayısıyla karkasın servis dışı olmasına neden olur.
İş Makinası Lastiklerinde en büyük arıza kaynaklarından biride jant arızalarından kaynaklanmaktadır. Özellikle ağır şartlarda çalışan İş Makinalarında uygun jant kullanılmazsa ciddi sorunlar hatta kazalar olabilir. Bir İş Makinası lastiği içindeki basınç bir bowling topunu kilometrelerce uzağa fırlatabilecek bir güçtür. Jantlar, segman ve çemberleri ile emniyet halka ve kilitleri muntazam olarak takılmalı arızalı olan parça ve jantlar kullanılmamalıdır. Üzerinde emniyet kilitleri olmayan jantlarda lastik patladığında yürümeye devam etmek segman-çember parçalarının fırlamasına bile sebep olabilir.
Lütfen taleplerinizi firmanızı tanıtarak faks, mail veya talep formumuzu doldurarak yapınız.